ANUNŢ din data de 28 mai 2025 privind demararea unei proceduri de transfer la cerere,pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie din cadrul D.S.V.S.A. Bacau

DIRECȚIA SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR BACAU

ANUNȚĂ DEMARAREA UNEI PROCEDURI DE TRANSFER LA CERERE

PENTRU O FUNCȚIE PUBLICĂ DE EXECUȚIE

 

ANUNŢ din data de 28 mai 2025

privind demararea unei proceduri de transfer la cerere,pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie din cadrul D.S.V.S.A. Bacau

 

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau  în temeiul prevederilor art. 502 alin. (1) lit. c) și art. 506 alin. (1) lit. b), alin. (2), (3), (5), (8), (8¹) și (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,si in conformitate cu Regulamentul cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau , prin transfer , aprobat prin Decizia nr.72/16.05.2025, denumit in continuare Regulament,  anunță demararea unei proceduri de transfer la cerere, pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante, după cum urmează:

  1. Consilier juridic,clasa I, grad profesional superior-post unic în cadrul Compartimentului Juridic si Resurse Umane,

Precizăm că potrivit dispozițiilor art. 5 alin. (1) și ale art. 17 din Regulament:

„Transferul se face la solicitarea funcționarului public/personalului contractual și cu aprobarea directorului executiv al D.S.V.S.A Bacau, cu aplicarea prevederilor art. 13 alin. (2), art. 15 și art. 16 din Regulament.

 

În situația aprobării transferului funcţionarului public/personalului contractual declarat admis, D.S.V.S.A Bacau  înştiinţează cu celeritate autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public/ personalul contractual, despre aprobarea cererii de transfer.

Data de la care operează transferul la cerere nu poate depăşi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.

 

DOCUMENTE NECESARE ȘI DATĂ LIMITĂ

Persoanele interesate sunt invitate să depună la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau,cu sediul în loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau, prin registratură, în termen de 20 zile calendaristice de la data afişării anunţului,  următoarele documente:

a)cerere de transfer, conform modelului atașat;

b)curriculum vitae, modelul european;

c)adeverinta din care sa rezulte calitatea de functionar public incadrat pe perioada nedeterminata;

d)copia actului de identitate;

e)copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, raportat la cerinţele din fişa postului vacant;

 

f)copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator, după caz, pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcţiei publice;

 

g)adeverința medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare funcţiei publice solicitate, eliberata cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

 

h)acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului atasat

 

Actelor menționate anterior, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei.

 

Dosarul de transfer se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail office-bacau@ansvsa.ro .Dosarelor transmise de candidați la adresa de e-mail indicată în anunțul de transfer după terminarea programului de lucru al DSVSA Bacau, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de evaluare originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică.

 

Fiecărui dosar i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura ANFP, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor.

 

Procedura de selecție în cazul transferului cuprinde următoarele etape succesive:

  1. selecția persoanelor care îndeplinesc condițiile în vederea ocupării posturilor vacante prin transfer;
  2. proba suplimentară,după caz;
  3. proba interviu. Proba interviu va putea fi susținută doar de solicitanții declarați admiși la etapa selecției.

 

TERMENUL LIMITĂ DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR MENȚIONATE: 16.06.2025, ora 16:30

Conform prevederilor art. 13 din Regulamentul – cadru privind ocuparea unei funcții publice sau contractuale vacante din cadrul Direcțieie Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau , prin transfer, ulterior verificării dosarului/dosarelor de înscriere la procedura de transfer şi afişării rezultatului selecției, va fi organizată proba interviu în data de 09 iulie 2025, ora 10:00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau din loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau

 

Calendarul de desfășurare:

  • perioada de depunere a dosarelor: 28 mai 2025 – 16 iunie 2025 ;
  • proba interviu în data de 09 iulie 2025, ora 10:00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau din loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau

Condiții de ocupare, prin transfer la cerere, a funcției publice de execuție de Consilier juridic, clasa I,grad profesional superior-post unic în cadrul Compartimentului Juridic si Resurse Umane :

 

Conditii generale:

– Nivelul studiilor: studii universitare , absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– Domeniul studiilor: Stiinte juridice;

-Vechimea in specialitate prevazuta de lege pentru ocuparea functiei publice:minimum 7 ani.

Competente specifice:

– competențe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office (Word,Excel,Power Point)-nivel utilizator mediu, dovedite cu documente care atesta detinerea lor;

 

Conditii specifice prevazute in fisa postului:

 

  1. urmăreşte şi asigură respectarea Constituţiei şi a tuturor celorlalte acte normative în vigoare în cadrul D.S.V.S.A.;
  2. răspunde de avizarea din punct de vedere juridic a tuturor deciziilor emise de către directorul executiv;
  3. răspunde de avizarea din punct de vedere juridic a documentelor specifice activităţii de achiziţie publică, inclusiv contractele în care D.S.V.S.A. este parte, conform legislaţiei în vigoare;
  4. acordă consultanţă juridică personalului D.S.V.S.A. pe problemele din domeniul sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor; consultanţa juridică se acordă strict în relaţie cu exercitarea atribuţiilor de serviciu ale diferitelor structuri din cadrul instituţiei şi cu formularea răspunsurilor către terţi; consultanţa juridică se acordă exclusiv în interesul D.S.V.S.A.;
  5. întocmeşte cereri de chemare în judecată, întâmpinări, apeluri, recursuri în litigiile în care D.S.V.S.A. este parte, formulează răspuns la interogatoriu admis ca probă de instanţele judecătoreşti în cadrul desfăşurării judecăţii pricinilor;
  6. introduce acţiuni în justiţie şi la alte organe cu atribuţii jurisdicţionale, modifică sau renunţă la pretenţii sau căi de atac, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A. şi cu respectarea legislaţiei în vigoare;
  7. reprezintă şi răspunde de apărarea intereselor D.S.V.S.A. ca parte procesuală în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad, a organelor de cercetare penală şi a altor organe de jurisdicţie, în baza delegaţiei de împuternicire;
  8. răspunde de iniţierea de acţiuni de recuperare a creanţelor D.S.V.S.A., inclusiv prin forme de executare silită şi lichidare judiciară a debitului, conform legislaţiei în vigoare;
  9. întocmeşte orice alte acte de procedură în care este implicată D.S.V.S.A., conform legislaţiei în vigoare;
  10. întocmeşte răspunsurile la plângerile prealabile formulate de către persoanele fizice şi juridice în temeiul şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi le înaintează, spre aprobare, directorului executiv;
  11. întocmeşte note cu privire la modalitatea de punere în executare a hotărârilor judecătoreşti opozabile D.S.V.S.A., pe care le supune aprobării directorului executiv;
  12. întocmeşte răspunsurile şi comunică documentele solicitate de organele de urmărire penală;
  13. întocmeşte proiectele de decizie privind sancţionarea personalului din D.S.V.S.A., precum şi proiectele de decizie privind imputarea aferentă recuperării unor prejudicii, conform legislaţiei în vigoare;
  14. răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. şi A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate, conform instrucţiunilor primite;
  15. organizează sesiuni periodice de instruire/informare cu angajaţii D.S.V.S.A. cu privire la respectarea/modificarea prevederilor actelor normative în relaţie cu exercitarea atribuţiilor de serviciu ale diferitelor structuri din cadrul instituţiei;
  16. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare si vizeaza de legalitate documentele altor structuri, dupa caz.
  17. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Catagrafie,Autorizare, Înregistrare, si Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  18. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  19. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

 

 

Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

  • rezolvarea de probleme și luarea deciziilor – nivel operațional;
  • iniţiativă – nivel operațional;
  • planificare şi organizare – nivel operațional;
  • comunicare -nivel operațional;
  • lucru în echipă – nivel operațional;
  • orientare către cetățean – nivel operațional;
  • integritate – nivel operațional.

 

Nr. crt. Bibliografie: Tematică:
1 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici și Anexele nr. 6, 7, 8 și 10; Titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici Funcţia publică şi funcţionarul public. Statutul funcționarilor publici;
2 Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare. Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare
3 Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Capitolul I – Dispoziții generale;

Capitolul II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

Capitolul IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;

Capitolul VI – Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea bazată pe criteriul de sex.

4 Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,integral
5 Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,integral
6 Legea 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare

 

Capitolul I si Capitolul III
   
   

Informații suplimentare se pot obține la secretarul comisiei,d.na. Gina Parlea , telefon 0234/586233, 0234/576466

 

DIRECTOR EXECUTIV

Dr.Luminita Mihaela IONESCU

 

 

 

 

  Nume,prenume Functia Data Semnatura
Elaborat Parlea Gina Sef serv. Economic 28.05.2025  

 

______________________________________________________________________________________________________________________

Anexa nr.1

la Regulamentul  cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, prin transfer.                                                                                                 

                                               CERERE DE TRANSFER

 

Subsemnatul/a …………………………..domiciliat/ă  în ………………………………………………….

……………………….. posesor al CI seria ………….. nr. …………, angajat în prezent în cadrul …………………………………………………. pe funcția publică/contractuală de ………………………………….. formulez prezenta cerere, în vederea realizării transferului la cerere/în interesul serviciului (se menționează situația aplicabilă) pe funcția publică/contractuală de ……………………………………………… din cadrul …………………………………………………………………………….. (denumirea structurii) – Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau, cu respectarea dispozițiilor art. 502 alin. (1) lit. c), art. 506 alin. (1) lit. b) și art. 551 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Anexez prezentei următoarele documente:

  • ……………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ……………………………………………………………………………………………………………………………………
  • …………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • …………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………….
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………..

Prin prezenta sunt/nu sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau, în scopul derulării procedurii de transfer, pentru organizarea căreia a fost publicat anunțul pe pagina de internet a instituției și pentru care am calitatea de aplicant, cu respectarea prevederilor Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

 

 

Data,                                                                                         Semnătura,

 

 

_________________________________________________________________________________________________

 

 

Anexa nr.2

la Regulamentul  cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, prin transfer.

 

ACORD CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

Subsemnatul/a……………………………………………………………………………

Domiciliat/a in……………………………………………………………………………………

CNP………………………………,adresa de e-mail…………………………………………….

Prin prezenta sunt/nu sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, in scopul derulării procedurii de transfer, pentru organizarea căreia a fost publicat anunțul pe pagina de internet a instituției și pentru care am calitatea de aplicant, cu respectarea prevederilor Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

 

 

 

 

Data,                                                                                          Semnătura,