DIRECȚIA SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR BACAU ANUNȚĂ DEMARAREA UNEI PROCEDURI DE TRANSFER LA CERERE PENTRU O FUNCȚIE PUBLICĂ DE EXECUȚIE

                   Nr.12748/11.07.2025

ANUNŢ din data de 11 iulie 2025

privind demararea unei proceduri de transfer la cerere,pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie din cadrul D.S.V.S.A. Bacau

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau  în temeiul prevederilor art. 502 alin. (1) lit. c) și art. 506 alin. (1) lit. b), alin. (2), (3), (5), (8), (8¹) și (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,si in conformitate cu Regulamentul cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau , prin transfer , aprobat prin Decizia nr.72/16.05.2025, denumit in continuare Regulament,  anunță demararea unei proceduri de transfer la cerere, pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante, după cum urmează:

  1. Consilier,clasa I, grad profesional superior- în cadrul Serviciului Economic si Administrativ

Precizăm că potrivit dispozițiilor art. 5 alin. (1) și ale art. 17 din Regulament:

„Transferul se face la solicitarea funcționarului public/personalului contractual și cu aprobarea directorului executiv al D.S.V.S.A Bacau, cu aplicarea prevederilor art. 13 alin. (2), art. 15 și art. 16 din Regulament.

 

În situația aprobării transferului funcţionarului public/personalului contractual declarat admis, D.S.V.S.A Bacau  înştiinţează cu celeritate autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public/ personalul contractual, despre aprobarea cererii de transfer.

Data de la care operează transferul la cerere nu poate depăşi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.

 

DOCUMENTE NECESARE ȘI DATĂ LIMITĂ

Persoanele interesate sunt invitate să depună la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau,cu sediul în loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau, prin registratură, în termen de 20 zile calendaristice de la data afişării anunţului,  următoarele documente:

a)cerere de transfer, conform modelului atașat;

b)curriculum vitae, modelul european;

c)adeverinta din care sa rezulte calitatea de functionar public incadrat pe perioada nedeterminata;

d)copia actului de identitate;

e)copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, raportat la cerinţele din fişa postului vacant;

 

f)copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator, după caz, pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcţiei publice;

 

g)adeverința medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare funcţiei publice solicitate, eliberata cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

 

h)acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului atasat

 

Actelor menționate anterior, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei.

 

Dosarul de transfer se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail office-bacau@ansvsa.ro .Dosarelor transmise de candidați la adresa de e-mail indicată în anunțul de transfer după terminarea programului de lucru al DSVSA Bacau, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de evaluare originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică.

 

Fiecărui dosar i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura DSVSA Bacau, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor.

 

Procedura de selecție în cazul transferului cuprinde următoarele etape succesive:

  1. selecția persoanelor care îndeplinesc condițiile în vederea ocupării posturilor vacante prin transfer;
  2. proba suplimentară,după caz;
  3. proba interviu. Proba interviu va putea fi susținută doar de solicitanții declarați admiși la etapa selecției.

 

TERMENUL LIMITĂ DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR MENȚIONATE: 30.07.2025, ora 16:30

Conform prevederilor art. 13 din Regulamentul – cadru privind ocuparea unei funcții publice sau contractuale vacante din cadrul Direcțieie Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau , prin transfer, ulterior verificării dosarului/dosarelor de înscriere la procedura de transfer şi afişării rezultatului selecției, va fi organizată proba interviu în data de 11 august 2025, ora 10:00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau din loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau

 

Calendarul de desfășurare:

  • perioada de depunere a dosarelor: 11.07.2025 – 30.07. 2025 ;
  • proba interviu în data de 11 august 2025, ora 10:00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Bacau din loc. Bacau, str. Bucovinei, nr. 21, jud. Bacau
  1. Condiții de ocupare, prin transfer la cerere, a funcției publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior- în cadrul Serviciului Economic si Administrativ:

 

Conditii generale:

 

– Nivelul studiilor: studii universitare , absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– Domeniul studiilor: Stiinte economice;

-Vechimea in specialitate prevazuta de lege pentru ocuparea functiei publice:minim 7 ani.

Competente specifice:

– competențe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office (Word,Excel,Power Point)-nivel utilizator mediu, dovedite cu documente care atesta detinerea lor;

 

Conditii specifice prevazute in fisa postului standardizata:

 

  • Răspunde de buna desfăşurare a activităţii financiar-contabile a D.S.V.S.A. Bacau, cu respectarea legislaţiei specifice în vigoare;
  • Raspunde de implementarea şi actualizarea programelor IT privind prelucrarea electronică a datelor financiar-contabile, şi a celor privind salarizarea personalului;
  • Organizeaza si raspunde de exercitarea controlului de gestiune;
  • Raspunde de elaborarea şi fundamentarea propunerilor privind proiectul de buget anual şi cu ocazia rectificărilor bugetare, pe baza strategiilor şi a proiectelor prioritare ale D.S.V.S.A. Bacau, împreună cu structurile de specialitate, pe care le înaintează la termen ordonatorului principal de credite ;
  • Raspunde de întocmirea/modificarea, precum şi de fundamentarea repartizării pe trimestre a bugetelor aprobate, ori de câte ori este nevoie, şi le înaintează ordonatorului principal de credite, spre aprobare;
  • Raspunde de întocmirea şi fundamentarea propunerilor privind virările de credite bugetare în cadrul bugetului aprobat, în condiţiile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,pe care le transmite la A.N.S.V.S.A., în vederea aprobării;
  • Raspunde de elaborarea şi fundamentarea necesarului de credite bugetare pentru D.S.V.S.A. Bacau, pe subdiviziunile clasificaţiei indicatorilor financiari, şi le comunică A.N.S.V.S.A. la termenele stabilite de aceasta;
  • Urmăreşte respectarea disciplinei financiar – bugetare, a normelor metodologice şi instrucţiunilor de aplicare a prevederilor legale sau de reglementare a unor activităţi;
  • Elaborarea şi fundamentarea solicitărilor privind deschiderile de credite, în condiţiile stabilite de lege;
  • Raspunde de ţinerea evidenţei privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, pe structura bugetului aprobat, conform legislaţiei în vigoare;
  • Răspunde de întocmirea situaţiilor financiare lunare/trimestriale/anuale a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, încadrarea în limitele creditelor de angajament, creditelor bugetare/veniturilor proprii aprobate/repartizate pe trimestre, precum şi de transmiterea acestora în termenele stabilite şi comunicate de către A.N.S.V.S.A.;
  • răspunde de înregistrarea în evidențele contabile a sumelor care necesită clarificare, cu urmarirea termenelor legale de clarificare si intocmirea de note explicative aferente situatiilor financiare anuale care sa cuprinda informatii referitoare la operatiunile in curs de clarificare, cu mentionarea clara a spetelor si a stadiului de clarificare;
  • raspunde de respectarea disciplinei de casa, a regulamentului operational de casa si a celorlalte dispozitii privind operatiunile cu numerar, controlul gestionar al caseriei;
  • Raspunde de calculul costurilor unitare si al cheltuielilor angajate, precum si de gestionarea bugetelor aferente implementarii programelor cofinantate de Comisia Europeana;
  • Raspunde, din punct de vedere financiar, raportele financiare intermediare si finale elaborate pentru fiecare program cofinantat de Comisia Europeana;
  • răspunde de verificarea îndeplinirii condiţiilor de formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi/reprezentatul legal al societăţii comerciale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  • Raspunde de efectuarea platilor si incasarea veniturilor, in conformitate cu legislatia in vigoare;
  • Intocmeste si transmite la ANSVSA, in termenul solicitat de catre aceasta, toate raportarile solicitate conform prevederilor legale;
  • Raspunde de comunicarea catre consilierul juridic din cadrul Compartimentului Juridic si Resurse Umane a situatiei privind debitele neincasate ale DSVSA, cu respectarea legislatiei in vigoare privind termenele de initiere a actiunilor de recuperare in justitie;
  • Răspunde de respectarea legislaţiei privind plata drepturilor salariale şi de altă natură, ce se cuvin salariaţilor, precum şi de constituirea şi plata în termenele legale a contribuţiilor obligatorii, conform legislaţiei în vigoare;
  • Răspunde de efectuarea tuturor plăţilor la termenele stabilite potrivit legii, inclusiv a celor prevăzute în programele cofinanţate de Comisia Europeană, în limita prevederilor bugetare aprobate;
  • Intocmeşte statele de plată a salariilor, efectuând operarea concediilor medicale, concediilor de odihnă, precum şi orice alte drepturi salariale acordate personalului potrivit legii;
  • Prezintă ordonatorului terţiar de credite situaţia recapitulativă a salariilor, însoţită de toate documentele şi avizele necesare pentru înregistrarea în contabilitate;
  • Intocmeşte şi transmite la A.N.S.V.S.A., la termenul solicitat, situaţia lunară privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
  • Intocmeşte şi depune, la termen, declaraţiile privind drepturile de personal potrivit legislaţiei în vigoare;
  • Intreprinde măsurile necesare pentru realizarea activităţii de inventariere a elementelor de activ şi pasiv la nivelul activităţii proprii a D.S.V.S.A., în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  • Organizează şi răspunde de derularea activităţilor de gestionare a bunurilor aflate în patrimoniul D.S.V.S.A.Bacau, inclusiv elaborarea proiectelor de decizie privind desemnarea gestionarilor;
  • Răspunde de respectarea legii privind constituirea garanţiilor materiale aferente numirii gestionarului, conform legislaţiei în vigoare;
  • Raspunde de tinerea evidentei bunurilor imobile(constructii si terenuri) ce alcatuiesc patrimoniul DSVSA Bacau, bunuri aflate in domeniul public si privat al statului si in administrarea DSVSA, ca ordonator de credite;
  • transmite propuneri de modificare/completare/actualizare a anexei nr. 26 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, către A.N.S.V.S.A., ori de câte ori situația o impune;
  • analizează documentele necesare în vederea dării în administrare, concesionării, închirierii şi schimbării destinaţiei imobilelor, în limitele şi în condiţiile legii, şi le înaintează spre aprobare A.N.S.V.S.A.;
  • răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. şi către A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate, conform dispoziţiilor primite;
  • realizeaza activitatea de arhivare a documentelor la nivelul SEA.;
  • organizează, verifică şi răspunde activitatea de întocmire/actualizare a nomenclatorului arhivistic al SEA., conform legislaţiei în vigoare;
  • colaborează cu celelalte structuri din cadrul D.S.V.S.A. în formularea răspunsurilor la notificările prealabile ale persoanelor care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim în legătură cu sau în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor, ori la solicitările Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau ale instanţei de judecată, în termenele prevăzute de lege;
  • colaborează cu Serviciul/Compartimentul Juridic şi Resurse Umane în formularea apărărilor D.S.V.S.A. în cazul procedurilor de atribuire contestate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau la instanţa de judecată;
  • pune în aplicare deciziile şi încheierile pronunţate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, precum şi hotărârile instanţei de judecată;
  • ia măsuri privind asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi protecţiei în muncă;
  • identifică pericolele şi evaluează riscurile profesionale pentru personalul SEA.;
  • urmăreşte întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie şi înlocuirea lor la termenele stabilite;
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege privind prevenirea şi protecţia muncii;
  • întocmeşte documentele specifice şi răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanţate, pe domeniul de competenţă;
  • realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

 

Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

  • rezolvarea de probleme și luarea deciziilor – nivel operațional;
  • iniţiativă – nivel operațional;
  • planificare şi organizare – nivel operațional;
  • comunicare -nivel operațional;
  • lucru în echipă – nivel operațional;
  • orientare către cetățean – nivel operațional;
  • integritate – nivel operațional.

 

Nr. crt. Bibliografie: Tematică:
1 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici și Anexele nr. 6, 7, 8 și 10; Titlul I şi II ale părţii a VI-a Statutul funcţionarilor publici Funcţia publică şi funcţionarul public. Statutul funcționarilor publici;
2 Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare. Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare
3 Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Capitolul I – Dispoziții generale;

Capitolul II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

Capitolul IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;

Capitolul VI – Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea bazată pe criteriul de sex.

4 Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,integral
5 Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,integral
6 Legea Contabilitatii 82/1991,republicata , cu modificarile si completarile ulterioare Legea Contabilitatii 82/1991,republicata , cu modificarile si completarile ulterioare,integral
7 Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare ulterioare Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare ulterioare
   
   

Informații suplimentare se pot obține la secretarul comisiei,d.na. Gina Parlea , telefon 0234/586233, 0234/576466

 

 

 

_________________________________________________________________________________________

Anexa nr.1

la Regulamentul  cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, prin transfer.                                                                                          

                                               CERERE DE TRANSFER

 

Subsemnatul/a …………………………..domiciliat/ă  în ………………………………………………….

……………………….. posesor al CI seria ………….. nr. …………, angajat în prezent în cadrul …………………………………………………. pe funcția publică/contractuală de ………………………………….. formulez prezenta cerere, în vederea realizării transferului la cerere/în interesul serviciului (se menționează situația aplicabilă) pe funcția publică/contractuală de ……………………………………………… din cadrul …………………………………………………………………………….. (denumirea structurii) – Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau, cu respectarea dispozițiilor art. 502 alin. (1) lit. c), art. 506 alin. (1) lit. b) și art. 551 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Anexez prezentei următoarele documente:

  • ……………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ……………………………………………………………………………………………………………………………………
  • …………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • …………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………….
  • ………………………………………………………………………………………………………………………………..

Prin prezenta sunt/nu sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Bacau, în scopul derulării procedurii de transfer, pentru organizarea căreia a fost publicat anunțul pe pagina de internet a instituției și pentru care am calitatea de aplicant, cu respectarea prevederilor Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

 

 

Data,                                                                                         Semnătura,

 

 

 

__________________________________________________________________________

Anexa nr.2

la Regulamentul  cadru privind ocuparea unei functii publice sau contractuale vacante din cadrul Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, prin transfer.

 

 

ACORD CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

Subsemnatul/a……………………………………………………………………………

Domiciliat/a in……………………………………………………………………………………

CNP………………………………,adresa de e-mail…………………………………………….

Prin prezenta sunt/nu sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de către Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Bacau, in scopul derulării procedurii de transfer, pentru organizarea căreia a fost publicat anunțul pe pagina de internet a instituției și pentru care am calitatea de aplicant, cu respectarea prevederilor Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (GDPR) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

 

 

Data,                                                                                          Semnătura,